Teorijski odjel

Solfeggio, harmonija, polifonija, glazbeni oblici, povijest glazbe, dirigiranje, čitanje i sviranje partitura

Prednosti za djecu: Učenje teorijskih predmeta razvija analitičke i kritičke vještine, poboljšava pamćenje i koncentraciju. Djeca koja proučavaju glazbenu teoriju često pokazuju bolje rezultate u ostalim općeobrazovnim predmetima zbog razvijenih kognitivnih sposobnosti. Teorijsko znanje također poboljšava razumijevanje i izvedbu glazbe.

Nastavnici:

  1. Sonja Batur | voditeljica nototeke i fonoteke i nastavnica povijesti glazbe
  2. Marica Berić | nastavnica teorijskih glazbenih predmeta
  3. Lana Ćebo | nastavnica teorijskih glazbenih predmeta
  4. Ana Gović Blaće | nastavnica teorijskih glazbenih predmeta
  5. Mira Grujić | nastavnica teorijskih glazbenih predmeta, pročelnica odjela
Solfeggio

Solfeggio je metoda glazbenog obrazovanja koja se koristi za razvijanje slušnih i ritmičkih sposobnosti. Povijest solfeggia seže do srednjeg vijeka, kada je Guido d’Arezzo razvio sustav notnog zapisa. U glazbenim školama, solfeggio je predmet koji pomaže učenicima da razviju intonaciju, ritam i glazbenu pismenost. Kroz vježbe pjevanja, ritmičke vježbe i slušne zadatke, učenici stječu temeljna znanja potrebna za daljnje glazbeno obrazovanje.

Harmonija

Harmonija je proučavanje odnosa između akorda i njihove upotrebe u skladanju glazbe. Povijest harmonije seže do antičke Grčke, ali je svoj vrhunac dosegla u baroknom razdoblju. Harmonija je ključna za razumijevanje strukture glazbenih djela i njihovih emocionalnih efekata. U glazbenim školama, harmonija je predmet koji obuhvaća znanja o postavi, građi i spajanju akorda te njihovim međusobnim odnosima. Kroz analizu glazbenih djela i praktične zadatke, učenici stječu sposobnost razumijevanja i primjene harmonijskih principa.

Polifonija

Polifonija je glazbeni stil koji se temelji na višeglasju, odnosno istodobnom izvođenju više samostalnih melodijskih linija. Povijest polifonije seže do srednjeg vijeka, a svoj vrhunac dosegla je u renesansi. Polifonija je poznata po svojoj sposobnosti da stvori bogate i složene zvučne teksture. U glazbenim školama, polifonija je predmet koji pomaže učenicima da razumiju i primijene tehnike skladanja u polifonom stilu. Kroz analizu polifonih djela i praktične zadatke, učenici stječu sposobnost doživljaja i razumijevanja melodije u odnosu na druge melodijske linije.

Glazbeni oblici

Glazbeni oblici su strukture koje organiziraju glazbene ideje u skladbama. Povijest glazbenih oblika seže do antičkih vremena, ali su svoj vrhunac dosegli u klasičnom razdoblju. Poznavanje glazbenih oblika omogućuje glazbenicima da razumiju kako su skladbe konstruirane. U glazbenim školama, glazbeni oblici su predmet koji pomaže učenicima da analiziraju kompozicije i razumiju zakonitosti oblikovanja glazbenih djela. Kroz analizu glazbenih djela i praktične zadatke, učenici stječu sposobnost razumijevanja strukture i forme glazbenih kompozicija.

Povijest glazbe

Povijest glazbe proučava razvoj glazbe kroz različite epohe, od antičkih vremena do suvremenosti. Povijest glazbe obuhvaća različite stilove, žanrove i kulturne kontekste, pružajući uvid u evoluciju glazbenih izraza i tehnika. U glazbenim školama, povijest glazbe je predmet koji pomaže učenicima da razumiju glazbeno-stilska razdoblja umjetničke glazbe, ali i ostalih glazbenih žanrova prošlosti i sadašnjice. Kroz predavanja, slušanje glazbe i analizu glazbenih djela, učenici stječu temeljna znanja o povijesti glazbe.

Dirigiranje

Dirigiranje je umjetnost vođenja glazbenih ansambala. Povijest dirigiranja seže do baroknog razdoblja, kada su prvi dirigenti koristili štapove za vođenje ansambala. Dirigenti koriste svoje ruke i tijelo za komunikaciju s glazbenicima, a njihova uloga je ključna za koordinaciju i interpretaciju glazbenih djela. U glazbenim školama, dirigiranje je predmet koji pomaže učenicima da savladaju osnovnu tehniku taktiranja, rada s ansamblom i interpretacije glazbenih djela. Kroz praktične zadatke i rad s ansamblima, učenici stječu temeljna znanja i vještine potrebne za dirigiranje.

Čitanje i sviranje partitura

Čitanje i sviranje partitura je vještina koja omogućuje glazbenicima da interpretiraju složene glazbene zapise. Povijest notnog zapisa seže do srednjeg vijeka, kada su prvi sustavi notacije razvijeni kako bi se zabilježila glazba. Čitanje i sviranje partiture ključni su za razumijevanje i izvedbu glazbenih skladbi. U glazbenim školama, čitanje i sviranje partiture je predmet koji pomaže učenicima da steknu znanja i vještine potrebne za čitanje, razumijevanje, tumačenje i izvođenje različitih tipova notnog zapisa. Kroz praktične zadatke i analizu partitura, učenici stječu sposobnost interpretacije složenih glazbenih zapisa.

Skip to content